راهنما توریسم

راهنمای سفر, گردشگری و جهانگردی, تور

راهنما توریسم

راهنمای سفر, گردشگری و جهانگردی, تور

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

همه افراد قبل از اینکه برای گذراندن اوقات فراغت خود تصمیمی بگیرند به دنبال کسب اطلاعاتی در این راستا خواهند رفت. هیچ کس نمی تواند منکر این قضیه شود که باید اصولی انتخاب کرد و همیشه به دنبال زیباترین ها در دنیا رفت.
 
اگر می خواهید سفر هیجان انگیزی را شروع کنید و یا حتی اطلاعات عمومی خود را در زمینه گردشگری افزایش دهید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب می خواهیم نگاهی به زیباترین مناطق گردشگری در دنیا بیندازیم تا بدانیم زیباترین ها در دنیا کدامند.

۱- آبشار ایگواسو، برزیل از زیباترین مناطق گردشگری

به عنوان بلندترین آبشار در جهان، هیچ کمبودی در رابطه با منظره این مکان وجود ندارد. این آبشار حدود ۲۷۵ قطعه دیگر را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد. اهمیت این آبشار تا حدی است که النور روزولت؛ همسر فرانکلین روزولت بعد از بازدید از آن، اهمیت آبشار نیاگارا را از آن کمتر دانست.

زیباترین مناطق گردشگری را بشناسید
 
  • مینا سعادت
نقطه کانونی یک باغ سرسبز می‌تواند یک درخت، یک گیاه و یا یک اثر هنری باشد. در سراسر اروپا فرصت‌های زیادی برای تجربه همزمان طبیعت و هنر وجود دارد. از مجسمه‌های برنزی رادین در پاریس تا مجسمه قرن هجدهمی آنتونیو کانوا در دریاچه کومو، در این مطلب با پنج باغ هنری آشنا می‌شوید که در سفرتان به اروپا از آن‌ها بازدید کنید.

باغ مجسمه و موزه رودین در پاریس

این موزه از سال ۱۹۱۹ افتتاح شده و در آن مجسمه‌های رودین با باغ احاطه شده است.

 باغ‌های اروپایی که با آثار هنری پر شده اند

موزه کولر-مولر در هلند

موزه کولر مولر در هلند علاوه بر اینکه محل دومین کلکسیون بزرگ جهان از نقاشی‌های ونگوک است، باغ مجسمه نیز هست.
  • مینا سعادت
برای بسیاری از مردم، یک سفر جاده‌ای طولانی در کنار دوستان یا خانواده یکی از بزرگترین لذت‌های زندگی است و بهترین راه تجربه مناظر بی نظیر در سفرهای جاده ای، رانندگی در امتداد زیباترین سواحل جهان است. این سواحل جاده‌ای شما را وسوسه می‌کنند همین حالا وسایلتان را جمع کنید، راهی جاده شوید و یکی از به یادماندنی‌ترین روزهای زندگیتان را بسازید.

بیکسبی بریج

این جاده در ساحل اقیانوس آرام در کالیفرنیای شمالی قرار دارد.
 
 زیباترین جاده‌های ساحلی برای سفر
 
  • مینا سعادت
با شنیدن نام باغ و دشت حتما حس خوبی به شما دست می دهد، حسی پر از انرژی مثبت و امید به زندگی. باغ ها با گل های فراوان و طبیعت دلنشینشان رنگ و بویی نو به زندگی ما می دهند و می توانیم تنها با گذراندن ساعاتی کوتاه در میان درختان و گلزارها خستگی های روزانه را از تن به در و دوباره زندگی را از نو آغاز کنیم.

آن هایی که عاشق طبیعت و عطر گل های بهاری هستند حتما با بهترین و زیباترین باغ های دنیا آشنایی دارند اما امروز می خواهیم با هم مروری کنیم بر این باغ ها که حتما با سفر به آن ها حیرت زده خواهید شد. شاید نام خیلی از آن ها حتی به گوشتان هم نخورده باشد به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب حتما همراه ما بمانید.

باغ هایی که امروز به معرفی آن ها می پردازیم همه با کمک انسان ها و هنر دست طبیعت به وجود آمده اند و امروزه از بهترین تفرجگاه های جهان به حساب می آیند. حتی اگر زیاد هم به طبیعت علاقمند نباشید حتما با سفر و بازدید از این باغ ها به جادوی طبیعت علاقمند خواهید شد.
  • مینا سعادت

دو خورشید درخشان

شهر زیبای پراگ در کشور چک از مراکز مهم فرهنگ و هنر اروپا بوده است. حتی استیلای کمونیست‌ها بر آن نتوانست از اهمیت و جایگاهش بکاهد و بدین ترتیب خیابان‌های قدیمی و زیبای آن همواره مورد تحسین همگان بوده و میراثی گرانبها از فرهنگ فاخر را در خود جای داده است. یکی از خیابان‌های مشهور این شهر خیابان نِرودووا است. این خیابان که به قلعه پراگ منتهی می‌شود خانه‌هایی قدیمی، رستوران‌ها و مغازه‌هایی را در خود جای داده و از مکان‌های پررفت و آمد برای جهانگردان خارجی است. از نکات مهم این خیابان، نشان‌های موجود بر در خانه‌های قدیمی آن است.
 
 خیابان‌گردی با طعم چای!
 
پیش از این که در سال 1770 پلاک‌های عددی در شهر پراگ رایج شود، بر سر در هر خانه نشانی قرار داشت که به شغل و پیشه صاحب خانه اشاره می‌کرد. این نشان‌ها در خیابان نرودووا هنوز با زیبایی هر چه تمام‌تر همچون اثری هنری خودنمایی می‌کند. مثلاً بر در یکی از خانه‌های این خیابان علامتی شامل سه عدد ساز ویولن دیده می‌شود. این خانه در اصل مکان سکونت سه خانواده بوده که شغل‌شان ساخت ویولن بود. نام خیابان نرودووا از نام شاعر مشهور سده نوزدهم چک، یان نرودووا گرفته شده است. بر در خانه این شاعر دو خورشید به عنوان نماد خانوادگی او می‌درخشد.
  • مینا سعادت
جاذبه‌های پنهان گردشگری اردبیل موجب شده است این روزها، مشتاقان بسیاری برای تجربه هیجان به تاریخ و طبیعت این استان سفر کنند، جایی که جاذبه‌های بکر گردشگران را به خود می‌خواند.

از نام‌گذاری اسرار آلود اردبیل که تغییر یافته ترکیب(آرتا+ویل) به معنی شهر مقدس است تا بازمانده‌های باستانی از دل خاک بیرون آمده آن حکایت از تاریخی ناشناخته دارد.

از خانه‌های تاریخی معاصر که بگذریم، می‌توان رد اولین انسان‌های ساکن در فلات آسیا و در ادامه ردی از تمدن‌های دوره‌های مختلف را در شهرهای مختلف اردبیل جستجو کرد.
 
 نبض هیجان در دیار جاذبه‌های ناشناخته؛ از کهن‌ترین جنگل تا پل معلق

مطالعه باستانی اردبیل که امروز به جاذبه گردشگران تبدیل شده، زمانی که در کنار طبیعت این استان قرار می‌گیرد، ترکیب هیجان و اشتیاق کشف ناشناخته‌ها را برای گردشگران به همراه دارد.

امروز کارشناسان از تبدیل اردبیل به قطب گردشگری هیجان در کشور می‌گویند، منطقه‌ای که توسط گردشگران ریزبین و جویای شگفتی زمانی کشف شده و سرریز سیل‌آسای گردشگران را شاهد خواهد بود.
  • مینا سعادت
هیچ چیز در هوای گرم تابستان بهتر از یک ساحل خنک و تفریحات هیجان‌انگیز آبی نیست. حتما با خودتان می‌گویید درست است اما تهران و ساحل و ورزش‌های آبی؟ باید بگوییم که بسیاری از تهرانی‌ها نیز مانند شما بر این باورند که برای رسیدن به رودخانه و دریاچه و بازی‌های آبی باید ساعت‌ها طی طریق کنند اما در واقع این‌طور نیست. در این مطلب شما را با اماکنی کمتر شناخته‌شده در تهران و اطراف آن آشنا می‌کنیم که برای رسیدن به آنها نیازی نیست حتما به خارج از پایتخت سفر کنید و سختی ترافیک را به علت چند ساعت تفریح به جان بخرید.
 
دریاچه مصنوعی فشافویه

دریاچه 7 هکتاری فشافویه، در منطقه حسن‌آباد شهر ری این امکان را به شما می‌دهد تا با کمترین هزینه از امکانات بازی‌های آبی، در همین نزدیکی‌ها استفاده کنید. این مکان تفریحی اکنون روزانه تا 300 مراجعه‌کننده دارد که عمدتا برای ورزش‌های آبی مثل قایق‌های شاتل و دونات، بنانا و کایاک به آنجا می‌روند. البته اگر در روزهای تعطیل یا آخر هفته به فشافویه بروید، تا هزار و 500 نفر را می‌توانید بشمرید که دنبال جت‌اسکی و اسکی روی آب و سایر تفریحات آبی هستند.
 
 چهار تفریح آبی در پایتخت ایران
 
در این مجموعه تفریحی ورزشی، علاوه بر تفریحات آبی نام‌برده شده،ATV (موتورهای چهار چرخ)، پیست اتومبیلرانی، پینت‌بال، سوارکاری و تفریحات ورزشی و مهیجی از این گروه نیز وجود دارد.
  • مینا سعادت
به تازگی، وب‌سایت گردشگری Airbnb با تحقیقی که بر روی بیشتر نقاط دیدنی دنیا انجام داده، بهترین مکان‌های گردشگری جهان در سال ۲۰۱۶۶ را انتخاب کرده است. این مناطق، که بیشتر آن‌ها شهرهای ساحلی نیز هستند، در سال گذشته بالاترین نرخ رشد گردشگر را به خود اختصاص داده و به گزینه‌هایی مناسب برای مسافرت‌های تابستانی امسال تبدیل شده‌اند.

برخی از این شهرهای دیدنی -شامل بنادری واقع در کشورهای ایتالیا، اسپانیا و فرانسه- در راس بهترین مکان‌های گردشگری جهان و پربازدیدترین نقاط دیدنی در سال ۲۰۱۶ قرار دارند. در ادامه، این اماکن دیدنی را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱. رزاریتو، مکزیک – رشد گردشگری ۲۳۱ درصد

بهترین مکان های گردشگری جهان در تابستان 96

ساحل رزاریتو (Rosarito) تن‌ها چند مایل با مرز مکزیک و ایالات متحده فاصله داشته و دارای استراحتگاه‌های مجلل و رستوران‌هایی رده‌بالا با غذاهای دریایی است.
 
  • مینا سعادت

سفر به این مکان های مرموز گردشگری توصیه نمی شود

نقاط مرموزی در جهان وجود دارند که هرکسی می تواند به آن مکان ها مراجعه کند و تلاش کند تا با  چشم خود دلیل رمز و راز آن منطقه را کشف کند. اما برای گردشگران بازدید از تمام این مناطق مرموز به دلایل خاصی که گاه آشکار و گاه مخفی است، منع شده است. در ادامه این مطلب با هم نگاهی میاندازیم به تعدادی از این نقاط مرموز جهان. با ما همراه باشید.
 
The Kofuns، ژاپن

این جزایر مصنوعی محل به خاکسپاری اعضای خانواده سلطنتی ژاپن از دوران باستان بوده است. در موارد نادر باستان شناسان می توانند از این مکان بازدید کنند، آن هم تنها با کسب اجازه از دادگاه سلطنتی.
 
14 گوشه‌ی مرموز جهان که سفر به آنها توصیه نمی‌شود 
 
  • مینا سعادت